Monday, December 22, 2008

Sunday

Looks of innocence.I liked!

Aik? Makcik pi kenduri pun bergayut on ph?


Meja Raja Shukri


Shukri jadi Raja



No news actually.My maid is still with my mom who isn't well. Xmas nanti kita pi ambik dia balik.Both maid and mom.Susah takda maid ni.I pulak tersilap urut and cannot walk properly.On painkiller now.Torture betul.

Dengan kaki tempang sebelah I managed to attend Shukri's wedding in Temerloh with Dr Saodah. Nik drove (tapi masa tu I ber-high heel sebab on painkiller, kan?No one would have guessed!)The groom was so happy we came.I didn't see our other colleagues.Tak patut betullah if they didn't go.Kita kena sama2 hormatkan hari besar kawan2 sekerja kita (Shukri is our technician.Dia banyak tolong I buat computer work.Orang berbudi, kita berbahasa.)

We missed the Temerloh's Pekan Sari Ahad (I was hoping to buy ikan salai) but we woke up late.Nak pi pasar lagi.

So yes.I masak.I iron baju.I siram pokok2 bunga.I cuci kain.Z and Nik ada juga tolong2. :)

There's a short story screaming to be written.But I can't remember what it is.But definitely last Friday it wrote itself in my head.

Ah well, it'll come back.

2 comments:

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

nanti i balik jerantut, i will get you ikan salai.Kaki ikan salai jugak rupanya.

Another thing, thousand and thousand apologies for still unable to meet you.Dok busy running around the country lepas Raya.Esok ni nak ke Kedah lah pulak for fire relief.

Insya Allah, lepas cuti New Year kita jumpa ya..

Eh you know there was a meeting by Teromba Rawo.I came across a blog by Pak Arisel Ba on this at terombarawa.blogspot.com.

Faridah said...

Betul ke you can get me ikan salai? Susah nak cari.At the pasar tani near my house ada packed daging salai (one day I beli cos' I thot ikan.Balik2 tengok daging.Maklum mata pun dah tak berapa nampak! Hahah)

It was my sister in law punya mak mentua (Temerloh) who taught us how to eat ikan salai.I teringat2 kelazatan masak lemak cili api ikan salai Wek (yang dah lama meninggal)

Awak jangan janji palsu.Lepas Raya ke New Year pulak. :(

Maybe by then I would have had Z's toys sent to dry clean service to give away to your charities.

I'll look up that rawa blog.Thks.