Monday, December 19, 2011

PENA 50 tahun

ahem...sapa tu?




Tahniah PENA on its 50th year anniversary.


Congrats also to Dato Baha Zain for being the first tokoh PENA. They should have got him some sponsors and gave him more than just RM5K lah. Dia banyak berjasa.Jgn bila dah tiada, baru nak diratapi. But being a humble man, he remains humble.Semoga Allah berkati hidup beliau.I like the poem read in honour of him (written by him).


I saw many frens ..old and new at the dinner.Our PM looked very people-friendly at the majlis and the crowd loved him (he was very supportive throwing in RM5mil to translate buku2 sastera and another 1 million for PENA to upgrade apa yang patut termasuk rumah usang itu.Syabas AJK dan Prez PENA yang baru dilantik.Berani meminta kerana tanpa penulis2 Melayu/penulis yang menulis di dalam Bahasa Melayu, bahasa itu akan mati dan tidak bermartabat.What is RM6 million kan?)


Sapa tulis speech PM? I like the term 'tamadun spiritual'.Woohoo.Bagussss.

3 comments:

Mawar said...

Kak F,
6M itu katanya senjata politik. tapi, apa yang tidak terkesan dengan politik sekarang ini?

Faridah said...

Mawar: takpalah dik.Itupun hak kita sebab kita yang menjana pertumbuhan Bahasa Melayu melalui Sastera kita.Patut kasi lebih lagi, kan?

Mawar said...

Kak F,
agama asuh kita untuk selalu bersyukur; Allah suka hamba yang terus meminta-minta kepada-Nya dan berterima kasih atas segala yang diberikan. dan Allah akan tambah nikmat itu (mode haji...)