Thursday, October 15, 2015

Spring is here!

Nothing makes me happier than waking up to these happy blossoms! Syukur alhamdulillah, even without the maid for close to 3 months, some of my orchids survived and to celebrate Maal Hijrah, I bought some cheerful ones (delicate lot but nonetheless very pretty..rasa macam kat Hengland la pulak).

Kami akan mula bercucuk tanam pokok cili dan capsicum at the backyard.And bibik managed to transfer the pokok betik from the planter box yang sering diserang serangga dan sebagai to a bigger pot. The pest control guy kata dia dah sembur apa yang patut kat luar tu (no wonder nothing I planted hidup except my pokok pisang and daun kadok and pokok daun kari and daun salam).

We'll try something new.Mudah-mudahan!





orchids yang survive (adalah dalam 4-5 pasu from close to 15 I had initially)

2 comments:

Mawar said...

Kak F
berbunga-bunganya hati!
Salam tahun baru. Mudah mudahan lebih baik semuanya.

Faridah said...

Mawar: ucapan yang baik-baik jua utk tahun Hijri. Di dalam suasana cemas jerebu ini, bunga-bunga ini memberi warna kpd alam ini.Bahawa Allah masih kasih kepada kita. Mudah2an angin baik akan datang sedikit masa lagi.