Wednesday, September 24, 2008

Raya Mood, Part 2

Nasib baik I pakai cantik sikit today (cos' I went to the API Fellowship interview at Nikko in the morning -- which was tough juga.Ramainya interviewers! Patutnya 10 mins but I think it went beyond.Penat juga I buka kung fu nak defend my proposal.Lepas tu just as I was allowed to leave, Kee Thuan Chye pulak masuk.Dia terlewat sampai so I was asked to sit again nak jawab Chye's questions.Chye and I kan selalu 'gaduh'? Kecut juga perut I but they were all very nice and professional.Chye pun tak menyusahkan I.Baik juga dia. :))

Balik office, orang-orang Hotel Imperial (siap bawak Chef) datang nak tau setting cocktails kita on the 8th Oct nanti.Rasa lapar tengok menu depa.

Lepas tu Nora beritau NTV7 datang nak interbiu pasal projek jom balik raya (with 'adopted' children) Kaossar dapat tangkap 3 orang je: Adnan from Bosnia, and someone from Algeria and another from Bangladesh.So kita pun disuruh berlakun.I kadang2 menyibuk jadi Pengarah shooting ni.Hahaha.I told Marzuki (TV journalist tu) kalau ada tawaran berlakun, kami terima. :))

Besok people from the newspapers pulak nak interbiu participants of Jom Balik Raya. Memang rasa nak raya betul dah ni sebab we have to discuss pasal raya and activities surrounding it.

Dr. Solehah came to discuss the Islamization of Knowledge project and we both agreed she should be the principal researcher (even though the idea was mine) sebab I want to apply for another grant and need to be the principal researcher to this project (I can't be principal researcher to two grants).She will do a nice job sebab dia tau Arabic.

2 comments:

zubin said...

wow, congratulations for the interview beb. mudah-mudahan dapatlah. Aku pernah dapat interview dua kali, tapi tak dapat sebab panel Malaysia tak suka aku (mendiang Krishen Jit). Ni dia dah mati aku pun dah malas nak cuba lagi. lagipun suka plak dok kat malaysia, dah malas nak merantau2 lama2. Apa pun all the best! Eh, kita punya work camne, play tu, aku ingat nak buat December ke? atau next year aje!

Faridah said...

entahlah dapat ke tak...rasa macam susah je...I was competing with people like Prof Zawiah.Susah sikit kot? But projek yang I ajak you masuk tu pun ada kait mengait dgn apa I nak buat ni.I ambik short term grant from IIUM to prepare for the bigger one (if dapat that is) FRGS boleh apply every April je.Apa ke bagus sgt setahun sekali! It should be open all year dak? Konon nak jadi world class.Byk betul happening..tiba2 kaki in NZ tanya kot2 I nak jadi visiting academic pulak, kaki in Korea and Macedonia pun tunggu nak collaborate..haiyo 2009 will be my killer year so I tak tau how to slot all these new and exciting opportunities.I think I have byk mega projects in 2009 oh.I hope by 2010, things will clear up a bit.I want back my normal life.A quieter life is always better.