Friday, June 25, 2010

news

Too many things, too many dramas!

My mom's maid ran away about 3 days ago.Haiyo...just when all of us were doing OK..my mom started to cook, enjoyed her trips to her dialysis centre, started to laugh again.

Tiba2 budak dari Jawa buat hal pulak (her hubby is here, dok pressure her to leave..I had suspected that it would be just a matter of time.Dia datang dah ada handphone ....rancangan sulit untuk lari pasti sudah diatur lebih awal...)

But still, it upset me.My mom pun tak sabar langsung with her maid....
Anyway...high dramas since then...the second maid ~my maid pulak tak beradab..suka melawan my mom (often when they are left on their own)

Hanya Allah give me strength to handle all this!

Things picking up quite a bit at CERDAS.Dah nampak cara nak buat duit.Can you imagine I exploit everyone I come across. Budak Cina mualaf yang jual photocopied books from table to table at the cafeteria I frequent tu pun I tangkap.He writes about his conversion to Islam so I ajak buat biz where we share 50-50 profit. Cina jual bunga kat rumah I pun I ajak buat biz (profit kongsi). And my project managers pun semua mcm fun juga and gila2 like me (except maybe Dr Azman, an expert on Islamic Finance tapi dia sporting juga).

Saya yakin, we'll have fun raising money.InsyaAllah. Hahaha..nak kata apa lagi? NLP mah.

Z balik tiap2 minggu and Nik and I akan tunggu nak dengar cerita2 campus dia.So kelakar!

My guppies died 3 ekor today.Bibik said the plants I put in the small aquarium killed them .My koi pun mati 3 ekor.Tak cukup oksigen.

3 comments:

Lady of Leisure said...

Salam Dr..
what a coincidence, my MIL's maid pun baru jer lari hari rabu lepas. dia baru mula kerja dua minggu.


maid yang sebelum ni problem jugak sebab ada handphone. buat kerja pun sambil teleng kepala sebab kepit handphone di telinga.

Anonymous Devil said...

hehe. banyak betul kesah nye. cannot trust dah maids these days. nape makin teruk pn tah la.

btw, did you really talk business with that mualaf boy? hehe. is he for real? i mean, i'm really skeptical of that kind of people you see. jalan dari meja ke meja camtu. susah nk caye.

Faridah said...

Lady: sapa tahan jaga orang tua,you.These maids kerja kalau tak nak duit, nak jantan.Nak cari maid yang betul2 professional, susah.Hahaha.I think the gomen should start thinking about daycare centre for orang2 tua.Kita balik kerja, kita ambik dia balik kan? It would save the gomen loads of money and us loads of social ills.

Xlan: betul, I buat biz dgn sedara baru tu.In fact I nak buat dia anak angkat I but my fren, a Prof at Education dah tolong byr tuition fee dia dah.

Cina sorang lagi ni datang dari mana? Asal I buat entry, adalah komen dia menempel.Tak larat nak delete.Virus ke hapa ni?