Thursday, July 14, 2011

Back at work

My 2nd day at work today...beratnya kaki nak melangkah. :) My last day of puasa ganti too (I was busy doing puasa 6 then got sick, remember? Tak sempat nak ganti till the last min).Did a week's marathon.With physical work in the 2 holy cities, semua org kata I look fit and berseri2 and amazingly beautiful..hahaha..syukurlah, Allah beri kesihatan lagi.Must not abuse it, kan? And I told ya..kalau pi haji or umrah, balik mesti 20 tahun lebih muda.OKlah..10 tahun lebih muda. OK, 5. :)

A lot to do sampai tak tau where to begin! Org ni text itu, org ni text ini...next week full load kat ISTAC..conference and talk.I look fwd to that.Dah lama tak bermeriah dgn kawan2 akademik.Ah..Sat. pun NGO meetings...Sunday wedding.The following week, Z's theatre week and Ummi's lunch. Phuiyooo..makan and entertainment! Welcome home! :)

Prof Q and I will be finalising our Asia-pac book.I hope it gets out by this year.But Prof Noraini was saying even if the draft were perfect, the final output akan jadi terok juga...but to publish outside will be a betrayal...we'll see.

10 comments:

Mohd Shahrizal Nasir said...

Prof...don't forget to give me a copy of your new book...i'm waiting ya... (boleh ke meminta-minta) :)

Faridah said...

Rizal:InsyaAllah.But mungkin lambat lagi.Baru nak final proofreading at editorial level (Prof Q and I).Masuk Press nanti, lagi byk proofreadingnya.I wish we had professionals running the whole biz (in house editors etc)

Mawar said...

Kak F,
selamat untuk buku barunya!

BICARA RASA said...

Bos, semoga segalanya sukses... Allah sentiasa bersama org2 yg sabar sekalipun payah, Insha Allah hasilnya berbaloi2... (mcm iklan la pulak ye)..

Bos, nak meminta jugak mcm rizal tu.. naklah buku poem2 yg dah publish tu.. suka sgt....

Faridah said...

Nora: bukan you dah ada ke buku hijau I tu? Kalau takda, nanti bila2 ke cerdas, come and get one.I am thinking of working on another collection.Masalahnya masa.Excuse bukan bagi penulis yang serius, huh?

BICARA RASA said...

Bos,

buku hijau tu masa belum ada dlm simpanan...

masa.. kita yg tentukan... so berpada2lah kita dgn masa yg sentiasa tidak cukup .. hehehehhe

all the best! sedikit lama2 jadi bukit.... (dak gitu?)

Lady of Leisure said...

Betul Dr, saya tengok Dr dalam gambar2 in yr previous entry, u look fit, radiant and beautiful..

Moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.. Aminnnn.. :)

Faridah said...

Nora: tengok tak video clip dennis lau I kasi kat you on fb? nostalgic tak? Kalau Z kawin nanti, nak ajak dia performlah. Haha.How was ur daughter's wedding? Kasi hadiah later, OK?

Lady: memang gitu la rupa org balik Mekah..my fren kata masa tawaf tu ada special effect (special aura) which will self-correct segala penyakit atau masalah kita which in return will make us look younger, radiant etc.Maybe a scientific research shld be done on physical change of pilgrims.

BICARA RASA said...

Bos, x dapatlah attachment dennis lau tu. Along's great and thanks to Allah semua berjalan lancar...

Faridah said...

Nora: I letak kat my fb.You check lah.OK nanti kita jumpa, InsyaAllah (mcm jauh benor)