Friday, July 08, 2011

Home

Selamat tiba waktu zuhr di KLIA tadi...syukur alhamdulllilah, the flight was uneventful.

What do I miss most about home? Clean toilets at the airport! and so many malls and tempat makan. :)

Lepas solat zuhr, terus kita berkejar ke Urban Retreat for body massage..aiyoooo..mcm kat syurga rasanya.Lepas tu dinner ayam percik..and chilled mountain tea and Boba tea..ohh...sejuknya...

Z went to a bday party rightaway.Lupa dah lah dia tawaf saie dia...

KL mengasyikkan.

6 comments:

Mawar said...

Kak F
Mekah dan Medinah lebih mengasyikkan dan mengesankan, sampai bila-bila.

alhamdulillah, sudah selamat pulang.

BICARA RASA said...

syukur, selamat sampai dan dalam keadaan sihat afiat.. hendaknya sentiasa begitu....

Lady of Leisure said...

Alhamdulillah..
welcome back Dr!

Faridah said...

Mawar, Nora, Lady: TK atas welcoming home comments.Miss you guys.Haha.Makkah/Medina mengasyikkan dari segi spiritual..KL ni dari segi makanan.Kita sgt bernasib baik rezeki Allah byk di negara kita (dan jarang berbuang ~ tak mcm kat hotel yang saya duduk kat Makkah/Medinah tu!)

Mawar, apa cerita Abg Zek Mawar?

Mawar said...

Kak F
Abang Zek semakin bersemangat untuk kembali ke sana pada Zulkaedah-Zulhijjah nanti.sekurang-kurangnya dia ada pengalaman terkini berbanding saya yang ke sana sepuluh tahun lalu. dari ceritanya, lelaki lebih banyak ruang. misalnya di Raudah, dengarnya untuk perempuan sudah diasingkan sedikit ke belakang. betulkah Kak F?

Faridah said...

Mawar: ruang amat terhad utk wanita di mana2 kecuali di celah2 dan cerok2 masjid (basement, puncak al haram etc) Kesian wanita seperti melukut di tepi gantang.Itu yang saya terilham utk menulis puisi berjudul "Every man in Makkah wants to go to heaven" (makanya ramai wanita di neraka..sebab takda space utk beribadah). Raudhah lagi susah nak masuk berbanding 10 tahun lampau (juga kali terakhir saya di Madinah/Makkah)..Saya menunggu (kononnya queue) 3 jam utk secebis carpet hijau.Itupun berebut2 dgn warga lain yang menyamar sebagai Malaysian/Indonesian (giliran mengikut negara)Satu sistem lain patut ada atau lebihkan waktu wanita di Raudhah.Kalau Rasulullah ada, mesti baginda kasihankan kita...tapi kalau di sana, baca je doa ini "Ya Allah, berikan aku tempat di sekian-kian tempat bagi ku mudah solat." InsyaAllah, Allah will be on our side.Smile.