Monday, November 09, 2015

Family wedding over the weekend

Taufiq and Hidayah changed the akad time from 9 am to 11 am sebab ada official complaint from me and Ummi.How sweet they agreed to do that cos' I could not take leave sbb kerja menimbun.Nik and Z lagi le..like EPF and Khazanah Research will collapse if they don't go to work. :(

So Bibik got her sedara to pick her up and balik cuti.We bertolak lepas subuh on Saturday morning.Fuii..ngantuk giler.I got to sleep but poor Nik dok drive sorang2.We got in an hour early.Wali pulak sampai lewat. These days senang sangat nak kawin..Groom cuma ckp saya terima nikahnya.Tak payah ckp panjang2.Taufiq broke down masa nak nikahkan adiknya.He took care of the  younger siblings after my sister died in a car accident when the bride was barely 2 years old.Ramai juga nangis. I pun nangis.Suspen juga kot2 wali kata intermission 15 minit kasi semua nangis puas2.But Taufiq managed to recover and went on with the akad.Sedihlah..these kids grew up motherless (bapak mrk tak mau kawin lain sbb sayang sgt and takut bdk2 tu dapat a bad mak tiri) but the two siblings buat wedding preparation macam mak bapak dia orang ada juga.Sangat meriah dan alhamdulillah terasa keberkatannya cos' it went too well. Well la sangat sebab I pun mengangkat gelas2 kotor sbb waiters tak ramai dan tetamu sangat ramai! My sisters pulak jenis jadi mem semuanya.

We met Buntat DJ radio Pahang.He and my bro in law yang kiai tu jadi DJ pulak..ceramah agama mcm tengah diinterbiu (Mizi mmg selalu on radio as penceramah).He sings well too.Tengah nak nyanyi satu makcik sabotage sbb dia pun nak nyanyi.Then he refused to sing sbb org makin ramai..dato itu ini.But I heard after I left, Mizi sang sampai orang khemah nak tutup khemah baru dia berenti.Haha..I missed that.I wanted to sing too (lagu anthem pompuan Rawa kami: You don't own me..khas utk yang dah masuk perangkap yakni pengantin lelaki...haha..my siblings told each other to kawal me..I didn't get to sing cos' no one wanted to be on chorus team..Aiman..Ijat..Mek semua tak leh nak harap)

In short, we had a nice family time.If all aruahs ada, pasti lagi fun.
On Sunday we went to Pantai Kempadang.I brought all the wrong clothes so no swim.But a nice break sitting on the beach makan goreng pisang and kerupok lekor.

As you age, time out gini very important.

 Kuantan nieces

Aizat  and Baraqah

Budak kecik bersilat

at the akad in the mosque

Nabihah doing the fresh flowers

Z with her second cousin

Sofea with her popcorn

Pantai Kempadang

1 comment:

FJ said...

mannn i need me a holiday too