Saturday, June 14, 2008

Happy Father's Day



To all fathers who have done good to their kids, happy father's day!


I think we'll go somewhere close to celebrate this evening.It is also my 21st wedding anniversary.We thought of giving sadaqah to orphans as a sign of bersyukur that we are still here, in good shape. I think the relationship is good cos' we allow ourselves to scream at each other bila dah naik benggang.Hahaha.But Nik is a good friend and a loving person (a good father).That is his strength (we did a checklist of what I like about you/what I don't pagi ni when we woke up.Morbid people!)


Anyway, we have to be grateful for the jodoh given to us.Allah knows best.Empat perkara we cannot change no matter how much wealth/power we have: time of death, where we die, who we marry and the kind of wealth/rezeki we get.


I think we'll try the Cinnamon at One World Hotel (One Utama) tonight. Tak larat nak pergi jauh-jauh.I have theses to examine and a conference paper to write.One of my friends kerja at One World (my Australian alumna) recommended Cinnamon but I saw the reviews (on the hotel) Sama banyak je yes and no nya.But they have a wonderful write-up on Cinnamon.My fav. spot is One Bangsar (either Thai or Vietnamese dia...very da nice)


Never da mind. We have lotsa choices at One Utama if we don't like Cinnamon.Dulu ada Barn Thai (lantainya tanah, rumah bangsal but good jazz --- live music).I don't know where the new one is (I thot they moved to One Utama..modern setting).


Will recommend Cinnamon kalau bagus.Watch this space.


5 comments:

Faridah said...

Cinnamon: spacious and chic but food tak begitu 5 star lah.

Harga:buffet RM80++, a la carte slightly cheaper per meal.

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

Dr Faridah,

Saya cadangkan beli buku untuk orphans kalau berniat bantu mereka.

Makan+pakai biasanya cukup di rumah-rumah anak yatim ini.buku-buku agak kurang.kecuali buku rujukan (berlambak!).

Namun kalau mahu bantu dari segi lain pun Ok.Baitul Fitrah di Rawang perlu TV/Mesin Basuh/Peti Sejuk. Saya dapat info ini dari pengurusnya kelmarin semasa survey-survey kalau mereka perlukan library.Nampaknya library belum sesuai masanya untuk didirikan di sana kerana ruang sedia ada agak sempit.

Oh ya, saya sedang usahakan projek perpustakaan rumah anak yatim dibawah Islamic Relief.Plan nak set up 10 libraries towards the end of the year.Now tengah cari corporate sponsorship.RM17K per library with 1000 books provided for each orphanage.Kalau Dr.Faridah ada tahu companies yang nak beramal jariah melalui cara ini, beritahu saya ya..

Faridah said...

drbubbles,

I think it's a good idea setting up libraries.OK, please give me your contacts again.Peti sejuk or TV tu..emm..gamaknya tak begitu attractive (nanti asyik tengok TV and makan je la pulak bebudak tu...tak banyak le pahala saya)But kalau derma books, can do.You email me your bank account again at Faridah dot Manaf at gmail dot com.Nanti I bagi la apa yang patut.Thanks.

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

Hehe..saya sebenar bersetuju dengan pandangan dr mengenai TV + Peti Sejuk tu.Apa nak buat - inilah realitinya.

Kat Malaysia kita masih lagi bersenario bagi makan ikan bukannya bagi pancing untuk tangkap ikan.Entahlah sampai bila lah nak keluar dari cycle of poverty nanti kan?

Nanti saya bagi details melalui email.Saya sebenarnya tidak lagi menggunakan no akaun saya untuk tujuan projek perpustakaan akan datang. Bimbang tak transparent.Saya galakkan orang sumbang terus melalui akaun Islamic Relief.Senang for accountability purpose.100% masuk -100% keluar.

Faridah said...

My other NGO pun tengah nak berikhtiar tolong kes budak kecik yang keluar suratkhabar semalam (I was so busy that I missed reading it)

Tapi, I dok fikir kalau sekali keluar berita, sekali nak tolong kan leceh.We should have badan mcm Islamic Relief you ni.Patutnya badan zakat/welfare dept yang buat kerja2 ni tapi zakat dok bagi duit sikit2 gitu, mana boleh tolong orang kalau ciput gitu.Kalau nak tolong biar sampai boleh berdikari, bukan?

I think masalah kita bukan takda duit but distribution of wealth tu.Kalau ikut sistem kewangan Islam secara jujur, no one perlu suffer in this country.