Friday, July 27, 2018

The heat is on

Hari ni I geram banyak benda. Hari ni people from Kementerian Alam Sekitar came with a big rombongan with all government agencies that you can think of to investigage masalah sungai and our alam sekitar. I won't go into details but macam it's tuan tanah punya problem so tuan tanah settle it lah but air, udara, hutan tu semua  SEMUA orang kena jaga bersama, kan? But I think Puan S understands my sentiment.Once I get her laporan, maybe can get the new uni management to look at it. I would just request for a park so bila stress2..ada tempat nak lari. And apparently they can korek the tasik yang dah mati tu jika je kita buat permohonan. If it were that simple...tak payah le kami bersusah payah buat itu ini nak selamatkan tasik, sungai bagai.

Pas tu kes orang pulled out from journal I'm editing. Gamaknya depa ni ingat journal ni boleh publish hari ni hantar, besok keluar? Bukan bdk millenials je rasa entitled ni. Orang tua pun!

Pas tu a writer wrote to thank me for evaluating and editing her manuscript.It's now launched in Spore. Publisher bkn saja tak bayar kerja saya..dia juga tak beritau status buku itu. Oh my! Dan ini dah dekat 2 tahun.Bila call, pass2..or tak call back.Bukan saya nak duit tu sgt tapi tak suka cara tak professional mcm gini. In future, I will say no.

The heat is on.

RALAT: upon checking, I got the wrong paymaster! I had been paid long time ago..I was too busy to notice.Itu le padahnya..ambik job tak catit sapa dah bayar sapa belum.Or worse, catit sapa yang memberi job! (silap tuan)

No comments: