Thursday, February 13, 2014

Satu lagi tuduhan liar...

I should just laugh at this (I did as I related the story to a few friends) but semalam tergerak hati untuk menegor satu comment tentang giatnya orang Islam membunuh orang-orang Kristian di Timur Tengah dan Afrika.Satu demi satu pengadu domba mengiyakan pendapat ini.Seorang Penolong Pensyarah mungkin dari Pak berkata semua agama terlibat membunuh yg lain baik Kristian,Hindu atau lain-lainnya.Dan dia ckp byk lagi tapi intipatinya itu.Saya pun masuk menyokong dgn mengatakan tidak ada agama yg menyuruh membunuh dan tidak wajar kita mengaitkan agama dan konflik dan peperangan cos' people go to war for different reasons.Religion is just a convenient excuse.

Wah...datang satu mamat dari Washington DC berkuda dan meletakkan label kpd saya..dia tulis dlm B.Melayu (nak tunjuklah dia pandai..haha..I was impressed la juga) dan ckp saya mcm Perkasa, Jakim dan mcm Mahathir (part ni yg nak tergelak).Pas tu sedap2 je ckp saya bukan wanita bertoleransi (part ni pun  nak tergelak..the pot calling the kettle black). So berlakulah siri email bertikam2.Dia berkuda, saya berkaki ayam.I said maybe he should stick to discipline asalnya iaitu biology.And kalau nak berbual pasal gardening,silakan but trying to pick a war with me on war and conflict, aku tak kuasa.

My general comment tu ada juga orang like.:)) Budak kecik nak bermain api.Email kedua dia tuduh I shiah pulak.WTF (what the funny..)He actually reminds me of another wacko.Takkan orang sama, kot?

I went to visit Basyir.Dia warded for dengue.Three of Sal's kids got it.Mcm2 dugaan si Sal ni.On the way back, I got lost in Kepong.Whoa..besar Kepong ni.

No comments: