Sunday, May 10, 2015

Mother's Day

Rasa mcm dah bertahun but this time last year, my mom was still alive.My siblings and I had planned to take her out for mother's day dinner at Hilton's Japanese restaurant.Mak I tak berapa suka Jap cuisine but because I had booked, she said ok.

Then dia masuk hospital balik (masuk dan tak keluar2 kecuali sebagai jenazah). I write this painfully.Mek told me while she was babysitting my mom at the hospital, she kept asking bila kita nak pi mkn kat restaurant Jepun tu.It's the togetherness of her being with us which gave her the enthusiasm.I keep telling my friends...selagi mak bapak kita masih ada, bukan duit mas berlian yg mereka suka..it's us spending more time with them.

This is the loneliest mom's day for me - still in Dubrovnik.
But alfatihah for my mom sempena mother's day.

4 comments:

Mawar said...

Kak F
sebaknya!

Faridah said...

Mawar: terasa seolah Mawar sudah kenal lama ibu saya.Sekiranya dia berjumpa Mawar, pasti seperti anaknya jua diperlakukan.Terima kasih kerana mengikuti siri ibu saya di sini.Selamat Hari Ibu buat Mawar.

Mawar said...

Kak F
saya mengenang kata-kata seorang kenalan yang hilang: aku mengenali dalam sekejap. dalam sekejap itu aku mengenalimu....

Mawar said...

Kak F
Selamat Hari Ibu juga buat kak F yang hebat.