Sunday, May 31, 2015

Perfecting the art

Sampai satu ketika, setiap penulis akan berasa seni pembuatan itu sepatutnya mengatasi intipati atau mesej yang ingin disampaikan.

I have arrived at that stage.Isi tetap penting tetapi tiada maknanya jika tiada seni.Bak kata Saniah, seni yang I miliki adalah seni kasar.:D

Tidak berapa lama dulu saya masuk satu pertandingan menulis sebab nak membership free selama setahun.Tanpa saya duga, saya antara 3 orang yang terpilih (seorang dari US, seorang lagi dari India - dua-dua orang putih jadi saya bersyukur dapat mewakili Malaysia.Haha). Jadi selama setahun, saya boleh menikmati pelbagai pelajaran tentang seni tulis.Syukur alhamdulillah.Bila tamat tempoh, saya fikir tidak rugi bayar utk life membership kerana university maya ini benar-benar serious dan very supportive.

Hari ini saya membaca tentang rhythm dan meter bagai.Setengah tu saya masih keliru.Hendak berguru kena juga berdepan dgn guru.Saya fikir jika kita pandai ilmu muzik, akan mudah untuk membawa lenggok yang betul di dalam lirik-lirik kita.

Semoga saya mempunyai masa untuk memanfaatkan free membership selama setahun ini.

No comments: