Friday, August 28, 2015

Day 3

Last night I slept late cos' they wanted us to submit a reading list of various genres.

Becky sorang je yang tinggal to give the final paper.Very enlightening when she coined a new genre called Lit of Catastrophe. One of the writers said setiap sesuatu tu ada destruction, ada creation.Ada storm, ada calm.Wough..so sufi.

Pastu kita semua pi shopping at SM Mall.I had to buy an extra bag sebab byk beli buku and orang kasi pun byk.I just brought a small bag thinking I would not have time for anything. At breakfast, Jomar (rasanya eja nama dia mcm ni) told me he read my green book and said I had strong voice in it. I tak faham apa yang strongnya.Then he said for e.g tak terfikir dia Taliban tu boleh dikaitkan dgn benda yang baik sebab saban hari media bagi gambaran buruk.He wanted to know what inspired pieces like that.So I pun buka cerita...tu semua pengalaman betul..kalau tak alami pun I nampak benda2 tu berlaku kat org lain..Taliban piece tu came after I read an account by humanitarian workers from Japan during the Afghan war.They saw Talibans digging wells for the villagers so that they would not die of thirst.makna kata, setiap puisi I tu bkn I saja tulis suka-suka no matter how playful.Dia ada message tersembunyi. :D

Cerita Jomar dgn cucu Isabella tersangat la funny.Isabella was his Prof and now cucu Isabella pulak anak murid J.J would spy for her..kalau cucu pi keluar berpacaran, J will sms nenek dia.Nenek akan siasat sapa budak lelaki tu.J kata depa dah start pegang2 tangan.Nenak kemudian will slow talk dgn cucu supaya sentiasa bawak "sarung" dalam handbag.Nak pecah perut kami semua ketawa.Mmg lawak depa ni.

I didn't know group ni dgn group Lily/Isabella tidak begitu ngam.Dua2 groups very nicelah.Uni mereka selalu in competition kot?

Dinner tonight was held at this fancy restaurant nama tak ingat apa.But happening le.Kita semua bising.Coroza and wife suka nyanyi (they have their own radio show).Athi pun tak mau mengalah tapi dia dah mcm Charlie Chaplin hari ni but he still made us laugh. Baru I tau Mel ni seorang wanita yang tabah.I was so touched she minta I doa agar segala2nya selamat that I did a special prayer for her & her family.Mel is Indonesian Chinese and not a Muslim but you know what,..bila kawan kita di dalam kesusahan..kita tak perduli dia agama apa pun..dia pun makhluk Allah.


No comments: