Saturday, April 09, 2011

farewell arif

Pyan text-ed saying the pengkebumian would be after Zohor so I took my time, enjoying my bfast at HUKM after feeding my mom cheesecake (my mom ni canggih sikit..sejak dia duduk KL, dia suka b'fast orang putih..pancake lah...pie lah..I think we spoil her)

Then when I finally drove over to Bangi, jumpa isteri dan mak aruah...I tanya wife dia..mana dia jenazahnya?

Selamba she said dah tanam.

I said what??

They had to tanam early (I was an hour late)..dah 3 hari Arif kat Australia.
Tak sempat juga to let him know I was there...

So lepas borak2 with the family, I called Pyan who was still at the graveyard.Bagus punya budak.Suruh dia ambik I pun, dia buat tak dengar. :)) He gave me directions.

I found it.Nasib the boys (and Tini who just arrived with her hubby) masih ada lagi kat kubur tu.Kalau tak, takut ada yang menegor "sorang je ke?"...

So Azhan led the yassin and doa tahlil tengah panas2 tu.lucky ada payung.I went cos' of his kindness carikan life tree for the Bangkok team masa Asia Pac Plays Festival kita tu.Bangkok dah threatened nak pull out kalau tak dapat pokok idup for their performance.Arif cari tengah malam buta tu juga.

May Allah bless him.Kata Israr who sempat sambut and hantar jenazah sampai ke liang lihad (they were all IIUM rugby players I think), muka aruah macam orang tidur.Despite 3 days dah meninggal, tak lebam.

Mak dia kata bukan heart attack.He got meningitis.
Semoga rohnya ditempatkan di jannah.

When mak dia tanya who I was and I told her, she said..oh yes, Arif ada sebut pasal you and thanked me for coming.

I wanted to tell her about the tree but I know she would break down.

No comments: