Tuesday, December 30, 2014

Farewell 2014

Tidak terjangkau fikiran kita betapa kita diuji begini rupa in 2014.Terlalu banyak dosa, keangkuhan, betrayals terhadap orang miskin dan yang berhak menerima keadilan dan harta karun. Belum kering airmata kita menangis, kita menangis lagi.

Adakah tangisan ini mencukupi? Tahun depan kita masih begini.Mengaji malas, solat pada waktunya tidak, makan tak sudah2, berfacebook mengata mengeji. Beginikah kita sehingga akhir hayat kita? Kita pohon kepada Allah Petunjuk, khotimah yang baik...walau apapun berlaku.

TF yang begitu gagah kelihatan cuma seorang yang begitu lost and beaten...macam that girl yang selalu menulis tentang cerita komuniti estetnya in my class.Semoga Allah beri dia kekuatan untuk mengenal diri dan Pencipta.

Prof Rahman told me cerita-cerita banjir di Kelantan.Yang terselamat kerana berkerebut pada dahan pokok.He lost his mom for a while but his son from Tganu came to search for her.Nasib jumpa! Another relative yang lumpuh diselamatkan oleh budak2 yang berakitkan batang pisang (that rakit can tampung this old man on his wheelchair..canggihnya rakit batang pisang ni...They should have lots of them handy di musim banjir).

Well 2014...leave gently now and I hope it does not get worse in 2015. Kita kasihan, Allah lagi Maha Mengasihani.Semoga kita semua kekal di dalam lindunganNya.

P/ S Gambar2 di bawah utk mengingatkan kita agar jgn tertipu dgn kemewahan dan warna warni kehidupan yg begitu fragile.



































3 comments:

Mawar said...

Kak F
semoga kita jadi lebih baik dan baik!

Faridah said...

Mawar: Selamat melangkah setapak lagi menujuNya.Semoga sentiasa dilindungi.

nanas128 said...

Game Online Terbaik Dengan Deposit Pulsa

s128agen.club