Tuesday, July 27, 2010

Rivals

I had meant to write this earlier.but i forgot.

Last Sunday, I asked if Nik could take me to this place said to be so famous for breakfast.
Kita pun pergi.We saw a signage that said,"Although our competitor offers cheaper prices, they know their real worth."

After eating our breakfast, we thought the cheaper competitor ni patut put up this signage,"Although our competitor offers higher prices, they should know they are over-rated."

Hampaih betul the place we went to.Ikannya mentah, karinya masin...I miss Banana Leaf in Little India in Spore.Yang itu memang takda tolok banding.If you are in Spore, check it out.It's always penuh with people from all over the world, from all walks of life.Karinya memang outa this world.

I puasa Syaaban ni folks (malam ni Nisfu Syaaban).Tu sebab thinking food now...

4 comments:

Anonymous Devil said...

hehe. lawak2. tah ape2 nk letak signage yg yakin sgt camtu tp in d end hampeh. huhu.

Faridah said...

Xlan: I dengar restaurants ni kadang2 guna ilmu hitam nak jatuhkan competitors mereka...kalau boleh jangan makan kat luar.Satu hari my fren pi one stall, dia kata nampak anak toyol kencing dalam gulai2 tu semua.Patutlah kedai tu selalu penuh! Sedap satu macam!Pengerai patut tutup makanan..jgn biarkan terdedah.Mmg setan kencingkan.

Anonymous Devil said...

yep2. i know one place near iium which people said pakai monyet2 ghaib or toyol2 ni to attract customers. greenwood. hehe. so be careful if you want to go there to have your meal. and what is more, yg pakai black magic utk lariskan kedai ni will always be malays. takde self-confidence in their own cooking langsung.

Faridah said...

Xlan: monyet to attact? Awat ke benggong ngat tu??? Kalau pompuan cantik lelaki hensem ke, logik juga.Monyet?

Anyway, I think bukan org Melayu je..sama je..kedai yang I tau buat black magik tu kedai India...Muslim tak Muslim ke sama je...yang Cina I tak tau..depa lebih suka pakai feng shui.Habeh2 letak patung Buddha atas counter.


Have you been to Satay Kajang lately? Now you have to self serve.I don't know why cos' kadang2 workers dia mcm takda kerja and duduk bersibai kat luar. I rasa depa buat sendiri signage "Layan Diri Sendiri".En Samsuri tahu ke?:))