Saturday, January 10, 2015

Birthday gifts came early

With that kind of heading, faham-fahamlah ya? Hari bahagianya besok.Punyalah lawak kisahnya.

I took a few days leave and went shopping...nak spring clean rumah cos' my two friends from Australia nak datang.Bibik and I agreed that if I were a fulltime housewife, rumah ni bersinar-sinar cantiknya as I susun sana, lipat sini. :))

Masa pi shopping kat Giant, singgah dua kedai carpet.Dok kena tipu je la I ni.Asal tebal sikit carpetnya, they told me Belgium carpet.Or Turkish.So I took a few pics and WA my hubby saying can you buy me this carpet for our bedroom as my bday gift? RM 1k je.Lama my hubby tak jawab.I dah nak berasa hati.Then came the reply, "Saya sedang sakit" - from one of my male Prof friends, a dean of another Faculty! I tersilap hantar kpd dia (message awal was inviting him to ASA banjir meeting which I sent earlier.He said dia mc. So text dia tu atas text Nik.Tulah gamaknya terhantar kat dia).Tuhan je tau how malu I was.Boleh jadi fitnah tu! I hope his wife tak terbaca! And I told the story to my ASA friends masa meeting petang tu.Punyalah mereka ketawa berdekah2 and Prof Aslam said kadang2 his female colleagues pass no husband masing2 guna nama manja: honey, sayang, darling..imagine if the husband beri text and Prof Ida ingat Aslam berhoney money dgn org lain.Semua bising ketawa.I think it's so funny!

Z sent me an early bday gift: proudduck's latest tudung.I love the colour.Then mlm tu I had a special invitation to watch shadow theatre by Masakini.Dpt VVIP seats (I could bring my two Aussie friends some more.Eiiiyooo..so happy, syukur alhamdulillah.And it was a superb, tasteful world class performance.Try catch it at Audi Dewan Bandaraya.Besok last show at 3 pm)

Depan I lawyer yg caj Anwar sodomy tu.Same row with him Ramli Ibrahim.I said hi and kita cakap menjerit2 tanya apa kabar.Haha.He's always sweet.

And today I dpt special invitation to attend UIM conference on wisdom at Cyberjaya Resort and Spa.Ramai juga from IIUM but I made new friends.Best sangat listening to people's thoughts on liberal education and wisdom of all sorts. :)) And I bumped into Ishak Nengah who was mc-ing the event.Sedap betul suara dia.I kan rajin berangan akan majlis kawin Z (calon menantu pun takda bayang) so I tanya Ishak, berapa rate you utk majlis kawin.He said sapa nak kawin.I said anak tapi calon takda lagi.And we started exchanging stories.Rupanya dia and wife pun mcm I - tengah berangan nak kawinkan anak sulong dia seorang rapper terkenal.Haha.Akhirnya dia setuju nak tolong train Comm students yang I was supposed to train.Kalu bagus, boleh CERDAS tompang sekaki.Bday gift yang ke berapa ni? :) Syukurlah alhamdulillah.

Pas tu I balik ada 20 kuntum bunga ros merah from Chris and Ioanna..semalam dah kasi I Gucci perfume...diaorg suka la tu tidur rumah I tu...bibik polish kasut, makanan Melayu tak putus2 (they love Malay food..I bagi cheese for bfast pun tak pandang sebelah mata pun dah).Hari ni kita semua tak jumpa ..semua masuk bilik masing2. Long day for all.I nak tidur awal.

















No comments: