Saturday, January 03, 2015

Family time

I think it's always good to spend as much time with our family as we could. Families on both sides try to do this at the slightest opportunity we get. It's Faisal's bday this week.We all did a potluck.Bibik and I did mee kari.I had a hand in it and helped it taste better. Saying this humbly. ;)

Today Nik and I bawak the three Ns out.Nadra initiated the outing by being manja2 with me and asked can I go to seben eleben.I have always suspected she's a German in her other life.So we angkut semua to Nik's tukang kasut to repair his shoes.Then it poured.We took them to the nearest hypermarket for a quick ice-cream.Singgah at the pet shop and later a toy shop...you can imagine the excitement!

After dropping the kids off, we went to Jalan TAR to buy some banjir stuffs.Gosh...how is it the city is taken over by migrants? Malas sangat ke orang Melayu ni nak berniaga kain batik, telekong bagai?Takda enforcement ke? I think I was conned.Ckp nak kasi murah..then the woman went to get her stuffs from elsewhere..tengok kain kualiti harga murah..harga sebenar yg konon harga diskaun.Gosh...kalau tak kerana niat nak bersedekah...mmg I mengamuk sakan.But I learnt.Salah kita sendiri.Ada kampong kita gadaikan.Kita semua nak jadi CEOs.

More stories about bantuan kena car-jacked..satu by pihak yang nak menampal posters parti tertentu, dua by org2 yang mmg kebuluran..mrk tunggu di tepi2 jalan, ada cerita minyak ditabur di jalan agar lori or Hilux yg bawa kotak bantuan terbalik dan brg2 dirampas.Ada juga yg pura2 tak mkn and ambik bantuan yg kemudiannya dijual dgn harga mahal.Ini cerita2 mrk on the ground.Mana yang mati dlm perjalanan nak membantu lagi...bukankah menakutkan apa yang sedang berlaku ke atas kita sekarang? Misi UIA dah dua hari di KB.I think our team will go on the 4th or 5th wave..sebab exams belum habis.Also in that kinda situation, what can we do except mengerohkan lagi keadaan? 

It's important to have the right timing.







1 comment:

nanas128 said...

Game Online Terbaik Dengan Deposit Pulsa

s128agen.club