Friday, August 24, 2012

Raya yang sensasi

Koleksi gambar2 di bawah ini tiada kaitan dengan blog entry ini (pics below were taken on August 25, 2012 diambil dari fb NR)



old friends with their families at Azam/Maslinda's Open House


Dato' Manja silap masuk frame (supposed to be all ladies)


Datin Rita, Datin Hanim and me


the backup singers...(me not in the pic)


candid!


I dah turun ke lantai! :)




Syok juga musim2 raya mcm ni..bertandang dan berkenalan sesama Muslims.Yang tak kenal, kita kenal.Yang kenal, kita rapatkan lagi silrahtulrahim kita.

Today punya cerita sangat-sangat menarik. Secara kebetulan, kami diperkenalkan dgn salah seorang tetamu tuanrumah.Dia seorang hafiz muda, mukanya sangat bersih bercahaya.Bicaranya lembut.Cerita punya cerita, entah mcmana timbul kisah sepasang suami isteri yg hampir bercerai sebab isterinya kena sihir (rambutnya disimpan dlm botol kecil dan dipuja oleh bekas bf nya).Suaminya perasan perubahan diri isterinya...dari seorang yang ceria dan penyayang, dia berubah menjadi pemarah dan tidak hiraukan keluarganya lagi.


Suaminya pergi berubat ke sana sini.Dengan izin Allah..satu hari, isterinya menemui sebotol kecil yang berisi rambutnya di dalam kereta boiferennya.Dengan serta merta dia teringat akan suami dan anak2nya.Lantas dia mengambil botol kecil berisi rambut itu dan menyerahkan kpd suaminya yang kemudiannya menyerahkan kpd ustaz yg merawat.


Selebihnya kasihsayang Allah ke atas hamba2 yang teraniaya.


Oh wow!


So gals and guys, do be very careful if you notice changes in yourselves. If it's not you, cepat2lah berikhtiar kerana achievement syaitan/jin yang paling besar ialah meruntuhkan rumahtangga manusia dan memporak-perandakan kehidupan anak Adam cos' ingat, dendam Iblis adalah sampai ke kiamat.Jangan kita jadi agent dia.


Ada part two cerita ini. :))

No comments: